8.Gün/Day 8 :08.08.2015 Cumartesi/Saturday
MOTOSİKLETLE KARADENİZ Gezisi / By MOTORCYCLE to the BLACK SEA
Ünye (Ordu)>>>Niksar>>>Amasya>>>Kastamonu (490 km)
Turumuzun sonuna doğru
yaklaşıyoruz. Ünye ‘de gecelediğimiz mükemmel Atik Otel ‘de uyanıp nefis
kahvaltımı yaptım. 08:30 ‘da “teker döner” duyurusu doğrultusunda hem kendimi
hem de motorumu hazırladım. Hazırlıklar erken bitince otelin lobby ‘sinde
sergilenmekte olan Biberli Fındık ezmesinden bir kavanoz satın aldım. Attım
motorun çantasına. Evde açıp ailecek deneriz.
Bu arada Uğur Hocamız açıklama
yaptı. İki grup olarak sürüş yapacağız. İlk grup sahil yolunu izleyerek Samsun
ve Kastamonu yapacak. Benim de dahil olduğum diğer grup ise Niksar, Amasya, Osmancık,
Tosya üzerinden Kastamonu ‘ya sürecek.
Yaklaşık 09:00 gibi yola
koyulduk. Ünye Niksar arası Canik Dağları aşılacak. Yollar Ünye ‘den çıkar
çıkmaz kıvrımlı ve tırmanışlı. Satıh kaplaması düzgün değil. Asfalt kaplama ama yama
yama. Çoğu yerlerde de çökmeler ve bombeler oluşmuş. Yolun kenarları
tutuculuğunu kaybetmiş durumda. Uğur Hoca gözlemli sürüş yapıyor. Akkuş ‘da
mola vereceğimiz yere kadar Ali ihsan ve Aykut ‘un sürüşü izlendi. Mola yerinde
sürüşün değerlendirmesi yapıldı.
Mola yeri açık bir piknik
alanı. Kır kahvesi havasında. Buranın etleri (özelllikle pirzolası) çok
lezzetliymiş. Uğur Hoca bir oturuşta iki kişi 3 kg yediklerini anlattı bir ara.
Çayları içiyoruz ve sürüş
değerlendirmesini yapıyoruz. Uğur Ertekin ‘in liderliğinde Çetin, Aykut, Ali
ihsan, Efe, Can, Mehmet ve artçısı olan eşi Mukadder hep birlikteyiz bugün. Moladan
sonra tekrar yola koyuluyoruz. Bu defa sürüşü izlenecek olan Çetin ve
arkasından ben. Akkuş ‘u geçtikten sonra
yol kaplaması güzelleşti. Kaliteli bir asfalt kaplama başladı. Yolların virajları
da daha geniş ve okunabilir durumda. genellikle iniş tarzında.
Güzel bir sürüş yaptım.
Bir iki önemli hatam oldu. Bunları da Uğur Hocamız gayet güzel açıkladı ve
telafisi için öneriler getirdi. 1- Daha küçük vitesle motoru tamamen gazla
kontrol edebilecek şekilde sürmeliyim. Küçük vites, küçük vites, küçük vites.
Hassas gaz ayarı önemli. 2- Vites değiştirmelerim daha smooth olmalı.
Küçültürken yumuşak ve yükseltirken seri ve çabuk. 3- Sollamalarda
Pozisyon>>Hız>>Vites ve İvmelenme ‘ye daha çok dikkate edeceğim.
Niksar ‘da benzin
aldığımız Opet istasyonuna kadar Efe öndeydi. Onun sürüşü izlendi.
Opet ‘den benzin aldık.
Biraz dinlendik ve durum değerlendirmesine katıldık. Sonra yola devam. Niksar ‘dan
Erbaa ve Taşova üzerinden Amasya ‘ya kadar yollar düz ve heyecan veren bir
tarafı pek yok. Çift geliş gidişli asfalt yollar.
Amasya ‘ya vardığımızda
şehrin içinde, nehrin demiryolu tarafında bir lokantaya gittik, oturduk.
Buranın adı Amaseia Mutfağı. Yerel yemekler var. Bahçesinde oturduk. Sarma dolma, etli bamya, yağlı gibi yerel tatlar var. Bir müddet
yemek molası ve dinlenme. Bu arada arkadaşlarım hemen bitişiğinde olan müzeyi
de gezdiler.Ben daha önceki gelişlerimde gezdiğim için bu defa girmedim ve
dışarıda dolaştım.
Amasya 'da mola sırasında:- Yalı Boyu, Yeşilırmak |
Amasya 'da Kaya Mezarlar |
Amasya 'da müze çıkışı; Uğur ve Can |
Efe Bahadır |
Amasya 'nın terası Çakallar Mevkii:- Mehmet ve Mukadder, Can, Uğur, Ali İhsan, Çetin, Aykut, Kerem, Efe ve ben |
Benzinim göstergem 20 km
gibi gösterirken Osmancık ‘ın 28-30 km devamında solda bir Alpet ‘e girdik.
Uğur Hoca ekibin geri kalanını beklemek üzere karayolu üzerindeki göbek noktasında
beklemeye koyuldu. Bizler benzinimizi aldık ve çaylarımızı içmeye koyulduk.
Ekibin geri kalanı uzunca bir aradan sonra geldi. Normalde yetişmeleri 1-2
dakika alacakken bu defa 20 dakika kadar bekledik. Meğer bizimkiler daha önce
benzin almak üzere bir yerde durmuşlar. Ivır zıvır 15-20 dakika tutuyor
elbette. Tabii Uğur Hoca endişelenmiş. Bize katıldıklarında biraz müzakere
konusu oldu.
Buradan yaklaşık 19:00
gibi ayrıldıktan sonra Tosya ‘ya oradan da nefis yollardan Kastamonu ‘ya doğru
motor sürdük. Tosya ‘dan sonra Kastamonu 80 km. Yol virajlı ve heyecan verici.
Düşük vitesle motor sürdüm. Motoru kontrol etmek çok daha keyifli.
2. ve 3. vitesten başka vitese
ihtiyaç yok adeta. Grup halinde sürüş olduğundan önümde Ali İhsan ‘ı takip
ediyorum. Zira Uğur Hocamız son benzincide bir sıralama yaptı ona uyuyoruz. Alacakaranlık
oldu. Kastamonu ‘ya karanlıkta girdik. Ama adrenalin ve heyecan üst düzeydeydi.
Toplu sürüşün ve motoru düşük vitesle kontrol etmenin keyfini yaşadım.
Geceleyeceğimiz Sinan Bey
Konağı ‘na yerleştik. Önündeki sokakta motorlarımızı park ettik. Bizim
önümüzden gelen diğer grup (Haluk, Işıl ve Can) yerleşmişlerdi. Serdar ise
gruptan ayrılarak biraz daha İstanbul ‘a yakın bir yerde konaklamayı
hedeflemiş.
Konağın bodrum katında
olan odama yerleştim. Üstümü başımı soyunduktan sonra güzel bir duş aldım.
Sonra yukarıda bulunan bahçe katına akşam yemeği için çıktım. Yemekte güzel bir
et yemeği ve salata, soğuk bir bira beni mutlu etmeye yetti. Sonrasında sohbet
eşliğinde rakıya dönüş. Ertesi günü herkes yoluna gidecek. Tur bitiyor. Her kez
evine dönecek. Mersin ‘den gelen Sevgili dostlar Can, Ali İhsan, Aykut ve Çetin
erken kalkıp yola koyulacaklar. İzmir tarafına gidecek olanlar da plan
yapıyorlar. Anlaşılan herkes erkenci. Yemekte hepimiz kısa birer konuşma
yapıyoruz. Sanırım hepimiz mutluyuz. Keyifli bir eğitim sürüşü oldu ve artık
ayrılık zamanı.
Ertesi günü için benim
acelem yok. Efe ve Uğur Hoca ‘yla birlikte öğleye doğru çıkarız diye
konuşuyoruz. Ertesi sabah ben biraz Kastamonu ‘yu gezip göreceğim.
Vedalaştıktan sonra keyifle
ve huzur içinde hepimiz odalarımıza çekildik. Uyku vakti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder